//BLE Beacons vs WiFi vs NFC : Które rozwiązanie okaże się najlepsze dla rynku w 2018?

BLE Beacons vs WiFi vs NFC : Które rozwiązanie okaże się najlepsze dla rynku w 2018?

Cyfryzacja szybko wypełnia lukę pomiędzy światem fizycznym i online, aby zwiększyć doświadczenie zakupowe klientów w sklepie. Właściciele firm i marketingowcy wykorzystują te technologie w rozmaity sposób.

1.   Czy Twoja firma korzysta z tych technologii?

2.   Czy wiesz jakie są wady i zalety każdej z nich?

3.   Jak działa marketing zbliżeniowy w sektorze detalicznym?

4.   Która technologia sprawdzi się w Twoim biznesie?

Szukasz odpowiedzi na te pytania?

W tym artykule omówię, jak technologia Bluetooth konkuruje z technologiami Wi-Fi i NFC.

Sieć WiFi i BLE-Bluetooth Low Energy WiFi nie jest idealnym rozwiązaniem dla marketingu zbliżeniowego. Jednak coraz więcej firm, w szczególności detalistów, oferuje WiFi w swoich sklepach. Nic dziwnego, że firmy marketingowe coraz częściej używają hotspotów Wi-Fi jako kanału, za pomocą którego można przeprowadzać kampanie oparte na lokalizacji.

Jak działa Wi-Fi na potrzeby marketingu zbliżeniowego? Firmy tworzą kilka hotspotów Wi-Fi i zapewniają bezpłatny dostęp do Internetu. Aby z niego skorzystać, klient musi się zalogować i podać swoje dane osobowe. Firma obsługująca sieć Wi-Fi może następnie wysyłać określone treści reklamowe do tego użytkownika.

Dlaczego jednak Wi-Fi jako rozwiązanie zbliżeniowe ma ograniczony sukces? Nawet przy popularności i dostępności WiFi nie jest to najlepszy sposób realizacji kampanii zbliżeniowych. Oto powody :

1.  Wi-Fi wymaga od użytkowników zgody na połączenie/logowanie za każdym razem, gdy wejdą zasięg nowej sieci.

2.  Często sieć jest zabezpieczona hasłem. Użytkownik musi się wysilić aby go zdobyć.

3. Utworzenie kampanii zbliżeniowej opartej na sieci Wi-Fi może być bardzo kosztowne dla małych i średnich przedsiębiorstw.

4. Technologia WiFi nie jest wystarczająco skuteczna w micro lokalizacji.

5. Brak prądu powoduje, że cały system przestaje działać.

Firmy korzystające z WiFi + Beacons

WiFi i beacony to para WIELKIEJ MOCY!

Międzynarodowy port lotniczy Orlando w USA – Po awarii WiFi, lotnisko wprowadziło system nawigacyjny oparty o beacons – rozwiązanie zbliżeniowe. Pasażerowie mimo awarii na lotnisku mogli wtedy korzystając ze swoich smartfonów : zlokalizować terminal lub gate, sprawdzić informacje o locie, znaleźć restauracje i sklepy oraz zlokalizować swój bagaż.

System NFC i BLE Technologia NFC została pierwotnie opracowana i promowana jako wysoce bezpieczna technologia umożliwiająca płatności mobilne. Aplikacje umożliwiają konsumentom dokonywanie płatności poprzez zwykłe zbliżenie smartfonu do terminala płatniczego z NFC w celu przeprowadzenia transakcji. Technologia wydawała się tak obiecująca, że wpływowi gracze przemysłowi przewidzieli, że ta technologia zdominuje rynek na najbliższe lata. Widząc imponujące przyjęcie przez rynek NFC oczekiwano, że 550 milionów telefonów będzie zawierać technologię do roku 2016, a transakcje mobilnego handlu wzrosną do 670 bilionów dolarów do 2013 roku.

Jednak tak się nie stało. Według Statista, w 2016 r. Liczba użytkowników mobilnych płatności zbliżeniowych NFC wyniosła 92,2 mln. W konsekwencji producenci smartfonów przestali wspierać technologię NFC

Powody ograniczonego sukcesu NFC –

1. Największą przeszkodą dla przychylności klientów do kampanii NFC jest to, że muszą pobrać aplikację, aby używać tagów NFC do odbierania wiadomości. Z drugiej strony praktycznie każdy smartfon jest już wyposażony w Bluetooth i Wi-Fi.

2. Kolejną potencjalną barierą jest to, że kampanie reklamowe NFC wymagają od konsumentów zainicjowania zaangażowania. Po otrzymaniu powiadomienia np. na plakacie lub ulotce reklamowej, muszą podejść do urządzenia z NFC, aby odebrać wiadomość.

3. Ponadto, ze względu na ograniczone pole transmisji NFC, konsumenci muszą nie tylko zauważyć drukowaną reklamę i zdecydować się na interrakcje, ale muszą zbliżyć się do urządzenia z NFC, aby zainicjować wiadomość. Wraz z upływem czasu nowości tagów NFC, pozostaje otwarte pytanie, czy konsumenci będą chętni do czytania i odpowiadania na komunikaty reklamowe, które wymagają takiego poziomu wysiłku z ich strony.

Wniosek: Nie ma idealnego rozwiązania, które byłoby najlepszym rozwiązaniem marketingu zbliżeniowego dla firmy. Różne technologie mają inne możliwości i stopień ich wykorzystania. Z drugiej strony, sygnały radiowe Bluetooth są wszechstronne ze względu na szerokie zastosowanie Bluetooth wśród użytkowników i mają znacznie mniej wymagań poza tym, że potrzebujemy smartfon z mobilnym dostępem do danych.

By | 2018-04-17T17:39:45+00:00 Kwiecień 17th, 2018|Firma Beacons|0 komentarzy

About the Author:

Zostaw komentarz