//Zastosowanie iBeacons na lotniskach.

Zastosowanie iBeacons na lotniskach.

Jak lotniska mogą wykorzystać systemy oparte o iBeacons?

Podróżowanie i branża turystyczna w ciągu ostatnich kilku lat poczyniła znaczne postępy, wprowadzając innowacyjne technologie, takie jak NFC, kody QR oraz technologie iBeacon. Połączenie tych technologii pomaga zmieniać reakcje i zachowania pasażerów na lotniskach.

Według MediaPost ponad jedna trzecia linii lotniczych na całym świecie już zainwestowała w rozwiązania IoT, a ponad połowa wszystkich linii lotniczych ma rozpocząć inicjatywy dotyczące IoT w ciągu najbliższych trzech lat. Wykorzystanie smartfonów i oraz innych urządzeń mobilnych przez dzisiejszych świadomych technologicznie pasażerów również zapewnia i napędza rozwój inteligentnych lotnisk.

Zgodnie z raportem SITA “The Future is Connected” 83% pasażerów używa smartfonów, biorąc ten fakt pod uwagę – lotniska powinny komunikować się z pasażerami za pomocą urządzeń przenośnych.

Technologia iBeacon to jedna z takich technologii, która umożliwia tworzenie za pośrednictwem smartfonów nowych powiązań i relacji na lotniskach z pasażerami.

Beacony pomagają w rozszerzeniu różnorodnych funkcji, takich jak śledzenie drogi, informacje o lotach, odbieranie bagażu, mierzenie odległości do bramki, oferowanie programów lojalnościowych i przekazywanie promocji.

iBeacons nawigacyjne pełnią także funkcję dodatkowego kanału w celu zwiększenia przychodów z innych źródeł niż związane z liniami lotniczymi.

Biorąc pod uwagę ogromne możliwości technologii iBeacon, czołowe lotniska na całym świecie zainwestowały już w tę technologię.

Poniżej lista lotnisk wykorzystujących technologię iBeacon w celu zapewnienia relacji z pasażerami oraz poprawy wydajności :

1.   Lotnisko Nice Côte d’Azur Airport, uruchomił aplikację obsługującą technologię nawigacyjną nowo wyremontowanego Terminala nr1. Port lotniczy zainstalował beacons na całym terminalu, aby przesyłać informacje o promocjach pasażerom, w zależności od ich lokalizacji w terminalu.

Aplikacja automatycznie zbiera punkty, gdy pasażerowie należący do Airport Premium Club poruszają się po lotnisku.

Ibeacons na lotnisku ułatwiają również dostęp do funkcji Fast Track Security członkom Premier Gold, dzięki czemu mogą automatycznie korzystać z systemu lojalnościowego. System zarządza programami lojalnościowymi na lotnisku bezpośrednio w aplikacji.

2.   Międzynarodowe lotnisko w Miami.

Aplikacja obsługująca iBeacons na lotnisku w Miami pomaga usprawnić obsługę pasażerów za pomocą indywidualnych wskazówek wysyłanych bezpośrednio na podstawie ich lokalizacji na lotnisku. Aplikacja jest tak zaprojektowana, że dostosowuje informacje i wskazówki w oparciu o lokalizację pasażera.

Na przykład, jeśli pasażer otworzy aplikację w domu, aplikacja zapyta, czy podróżuje do Miami i wybiera rozkład lotów. Aby wspomóc nawigację na lotnisku, aplikacja zintegrowana jest z Waze, Apple Maps i Google Maps

Aplikacja pozwala również na znalezienie sklepu i restauracji dzięki funkcji Nearby.

Bardzo często funkcje aplikacji wykraczają poza lotnisko, aby uwzględniać pomoc w nawigacji na i z lotniska.

 

 

3 Międzynarodowy port lotniczy w Hongkongu

Hongkong był jednym z pierwszych lotnisk w Azji, który wypróbował technologię iBeacon. Lotnisko zainstalowało ponad 50 beacons na Terminalu 1 , aby wysłać pasażerom wiadomości dotyczące lokalizacji. W ramach tej inicjatywy port lotniczy wykorzystuje interaktywne mapy, aby kierować pasażerami wzdłuż ścieżek nawigacyjnych, takich jak punkty transportu publicznego, stanowiska odpraw, wejścia na pokład / bramki przylotów i miejsca odbioru bagażu.

Aplikacja korzysta z interaktywnych i przyjaznych dla użytkownika map nawigacyjnych, które ułatwiają pasażerom poruszanie się po głównych obszarach lotniska.

Ibeacons wraz ze smartwatchami pomogają określić dokładną lokalizację personelu w celu przypisania i przekazania zadań związanych z ich miejscem pobytu.

To rozwiązanie powoduje, że  Japan Airlines jest pierwszą linią lotniczą, która wykorzystuje beacons w celu poprawy wydajności operacyjnej personelu.

To wyjątkowy przykład na : wykorzystanie beacons do precyzyjnego przydzielania zadań w celu poprawy efektywności operacyjnej portu lotniczego.

4.Lotnisko im. Johna F. Kennedyego

Jedno z najbardziej zatłoczonych lotnisk świata – Lotnisko im. Johna F. Kennedy’ego w Nowym Jorku wykorzystuje technologię iBeacon w celu zapewnienia komfortu pasażerów informując ich o faktycznym czasie oczekiwania na lot samolotu oraz o kolejkach na lotnisku.

To rozwiązanie jest obecnie dostępne w Terminalu 4 i zapewnia rzeczywisty monitoring czasu pasażerów oczekujących w kolejkach bezpieczeństwa i celnych. Sygnały z beacons pomagają również w precyzyjnym przydzielaniu personelu do grup ludzi gromadzących się w terminalu.

By | 2018-04-17T17:39:13+00:00 Kwiecień 17th, 2018|Firma Beacons|0 komentarzy

About the Author:

Zostaw komentarz